I love jazz kampány

Home / I love jazz kampány

“Szerintem nincs olyan ember, aki nem szereti a jazzt. Csak olyan van, aki még nem ismeri. Hisz a jazz olyan, mint az élet. Szabályai, törvényei vannak, a lényege mégis az improvizáció, a rögtönzés, a mostban levés, a folyamatos alkalmazkodás és reagálás a történésekre, a környezetünkre. A jazz az összes zenei műfaj közül a legélőbb, legfrissebb és a legváltozatosabb. Mára megszámlálhatatlan jazz-stílus jött létre, így mindenki megtalálhatja a kedvére valót. A jazz él és minden pillanatban újjá születik. Aki egyszer rákap az ízére, azt örökre rabul ejti ez az energia, lendület és szabadság. Egy jó jazz koncert semmilyen más zenei élményhez nem hasonlítható, hisz egyszeri és megismételhetetlen. Mindeninek ajánlom, hogy kóstoljon bele!” /Sárik Péter/

Sárik Péter évek óta fontos feladatának tekinti, hogy minél több rajongót szerezzen ennek a fantasztikus műfajnak.

Az első népszerűsítő kampány, a 2010-ben született Jazzkívánságműsor koncertsorozat volt. Ennek lényege, hogy a Sárik Péter Trió teljesítette közönségének zenei kéréseit, kedvenc dalaikat, műveiket jazz-átiratban adták elő. A legjobban sikerült feldolgozásokból kettő CD is született, az első 2014-ben Fonogram-díjat kapott, mint “Az év hazai jazz albuma”, a második 2016-ban volt ugyanerre a díjra jelölt.

2012-ben született meg a gyerekeknek szóló, A világ összes kincse című, mesekönyvbe csomagolt zenei anyag, amiből hamarosan interaktív színpadi darab született.
“A gyerekek olyanok, mint a szivacsok. Kritika nélkül mindent befogadnak, kíváncsiak és nyitottak. Őket nem érdekli, hogy jazznek, vagy másnak hívják azt a zenét amit hallgatnak, nincsenek előítéleteik. Fontosnak tartottuk, hogy már pici korukban találkozzanak ezzel a műfajjal, megbarátkozzanak vele, és pár év múlva már, mint felnőtt jazz-közönséggel találkozzunk velük.
A siker dupla volt, hisz a gyerekek mellett a szülőket és nagyszülőket is megnyertük a jazznek.” /Sárik Péter/

A gyerek jazz-meselemez 2014-ben Fonogram-díj jelölést kapott, mint “Az év gyermek albuma”.

A Sárik Péter Trió 2015-ben kapta a felkérést, hogy adjon koncertet a Betthoven Budán Fesztiválon. Ők voltak az első jazz-zenekar, akik felléptek itt. Beethoven szimfóniájának, és zongoraszonátáinak jazz feldolgozásait adták elő, hatalmas sikerrel. A koncertből CD született, mely 2016-ban jelent meg.

Megtisztelő és hatalmas feladat egy olyan korszakalkotó zeneszerző műveit feldolgozni, mint Beethoven. Mint minden újragondolásnál, itt is nagyon fontosnak tartottam megőrizni a szerzemények eredeti üzenetét és hangulatát. Emellett megpróbáltam elképzelni, hogy, ha a Mester ma élne, és lenne egy ilyen nagyszerű jazz-triója, mint nekem, hogyan hangszerelné át a saját darabjait. Úgy gondolom, ma is merész, karakteres és újító szellemű lenne. Ezt az irányt követtük mi is a feldolgozásoknál, így valószínűleg többször meglepjük majd a közönséget, hisz bátran használjuk a ma divatos ritmusokat, a modern jazz és pop zene új stílusjegyeit. Nagyszerű játék ez, és többszörösen bebizonyosodott, hogy az igazán nagy művek nem csak az idő próbáját állják ki, hanem mai környezetbe kerülve újjászületnek, és olyan hatást keltenek, mintha most írták volna őket” – mondta Sárik Péter.

Amit tudni akartál a jazzről, de sosem merted megkérdezni.
A Sárik Péter Trió interaktív előadása a jazzről.

Hogy alakult ki a jazz zene? Mi köze a szexnek a Jazzhez? Mi az az improvizáció?

“A jazz koncertek közönségének 90 százaléka nem tudja, hogy igazából mit is csinálnak a zenészek a színpadon. Azt sokan tudják, hogy improvizálunk, de, hogy ez mit jelent igazából, azt már nem.
Ez nem baj, hiszen honnan tudnák? Az a baj, hogy nem merik megkérdezni, sőt szégyellik, mert azt hiszik, hogy illene tudniuk.
Most itt az alkalom!
Bátran tegyék fel a legbutábbnak, legegyszerűbbenek tűnő kérdéseket is! Nem fogjuk megtudni, ki mit kérdezett!
Önök viszont végre beláthatnak a kulisszák mögé, és a következő jazz koncerten már teljesen más élményben lesz részük.
Szóval hajrá, találkozzunk, és válaszolunk mindenre, sőt meg is mutatjuk a gyakorlatban!” – üzeni Sárik Péter.

Így hangzik a Sárik Péter Trió előadásának beharangozója, melyet 2015 óta tartanak a jazzt még nem ismerő laikus közönségnek, illetve mindenkinek, aki többet szeretne tudni a műfajról.
Minden előadás más, hisz mindig mások a kérdések, amiket előre, anonim lehet feltenni.

2017-ben jelent meg a Sárik Péter Trió Lucky dog című lemeze, 5 nagyszerű, és különbőző stílust játszó magyar jazz-muzsikus közreműködésével.
A CD megjelenésével párhuzamosan elindult az “I love jazz” kampány is, mely a még nem jazz-rajongókat szólítja meg, a lemez dalain keresztül megmutatva, milyen sokszínű és változatos is e műfaj. A kampány tulajdonképp egy rövid videókból álló sorozat, melyek mind más hangulatúak.
“Szeretem a jazzt, mert menő, mert ösztönös, mert romantikus, mert vidám és mert klasszikus.”
Az utolsó kisfilmben a lemezen szereplő zenészek is elmondják, miért szeretik a jazzt.

A jazz zenész és a közönség:

“Rendkívül fontosnak tartom a közönséggel fenntartott kapcsolatot, a koncert közben és azon túl is. Sok jazzművésszel, illetve klasszikus zeneművésszel szemben én nem érzem úgy, hogy a zeném csorbát szenvedne attól, hogy a közönség felé fordulok. Nem hiszek a rossz értelembe vett művészkedésben, az önmagát a közönségi fölé helyező előadóban. Meggyőződésem szerint az elmúlt évtizedekben rengeteg hallgatót vesztettek a komoly és a jazz zenészek is, ettől a távolságtartó attitűdtől.
Én szeretem a közönségem, szeretem, ha beszélhetek hozzájuk, ha viccelhetek velük, jó azt érezni, hogy a koncertjeinken eltűnik a művész és a hallgató közötti távolság.
Zenében nem kötök kompromisszumot a közönség miatt, de figyelek arra, hogyan tálaljam amit játszunk, próbálok segítő kezet adni azoknak a hallgatóknak is, akiknek talán épp ez az első jazz-koncertjük.
Nekem a jazz szabadságot, energiát és játékot jelent, játszani pedig mindig jobb együtt, mint egyedül!” /Sárik Péter/

Facebook